Tijd voor de switch van alleen service leveren naar actieve én onderscheidende klantenbinding?

Bent u in staat om snel en adequaat in te spelen op alle interacties van en met uw klanten?

Overtref de verwachtingen van uw klanten met een unieke en consistente ervaring

Customer Experience

Uw klanten zijn niet alleen verantwoordelijk voor uw omzet, maar ook meer en meer voor uw imago en toekomstige sales. Moderniseer uw processen, vergroot uw inzicht en behoudt zo de controle.

 

Klanten bepalen vooral zelf wat ze gaan kopen, waar ze dat doen, wanneer ze dat doen en hoe ze het kopen. Daarbij laten zij zich niet alleen leiden door informatie over het product of de leverancier, maar laten zij zich ook sterk beïnvloeden door de ervaringen die anderen delen via verschillende media over het product en de leverancier. Wanneer te veel negatieve berichten – of deze nu terecht of onterecht zijn – over u of uw producten verschijnen, zal ook een trouwe klant sneller geneigd zijn om over te stappen naar uw concurrent.

 

Voor bedrijven betekent dit een hele andere aanpak om bestaande klanten te kunnen behouden of nieuwe klanten te binden.

 

Actieve en consistente aanwezigheid op alle kanalen

Klanten gaan zelf actief op zoek naar informatie over een product of dienst die ze willen afnemen. Vaak gebruiken ze daarbij verschillende kanalen zoals het internet, een webshop, sociale media of uw fysieke winkel(s). De juiste productinformatie is daarbij van belang, maar ook reviews van andere klanten over het product of uw dienstverlening zijn erg belangrijk om klanten voor uw te winnen.

 

Zeker met de enorme toename van het gebruik van smartphones is informatie altijd en overal beschikbaar en bepaalt het gemak waarmee u wordt gevonden of hoe uw webshop werkt of u succes zult hebben of niet.

 

“You’re one click away for a customer to leave or to stay”

 

Focus op de beleving van uw klant

Iedere aankoop moet een  positief gevoel opleveren. Dat begint niet alleen bij het enthousiasme van uw verkopers, maar ook het gemak waarmee iemand producten online kan bestellen en de keuze kan maken waar en wanneer hun bestelling wordt afgeleverd. Wanneer u de verwachting van de klant in positieve zin weet te overtreffen zal hij of zij de volgende keer als eerste aan u denken. Daarin schuilt echter wel een gevaar, omdat u voor uzelf de lat iedere keer weer een stukje hoger moet leggen. Als u deze verwachtingen de volgende keer niet weet waar te maken, kan de teleurstelling wellicht nog groter zijn.

 

Door actief in te spelen op een negatieve ervaring van een klant en snel een passende oplossing te bieden kan door uw service de ervaring alsnog in positieve zin worden omgebogen.

 

“Binnen 10 minuten kreeg ik dankzij de hulp van de telefonische ondersteuning niet alleen mijn nieuwe product geïnstalleerd, maar kreeg ik bovendien een aantal waardevolle tips om nog meer uit mijn internet thuis te halen. Bedankt voor de service!”

 

SUPERP en SAP CX Suite

SUPERP heeft gekozen voor SAP C/4HANA, de meest geavanceerde in-memory Customer Experience (CX) Suite, om oplossingen te ontwerpen en implementeren waarmee bedrijven een gepersonaliseerde beleving kan worden geleverd waar klanten om vragen met de privacy die daarbij wordt geëist.

 

 

SAP C/4HANA levert cloud oplossingen voor marketing, commerce, sales, service en customer data management die eenvoudig kunnen worden geïmplementeerd en naadloos kunnen integreren met uw bestaande (SAP) systemen. De oplossingen van SAP C/4HANA zijn modulair en kunnen daardoor gemakkelijk meegroeien met de veranderende behoefte van organisaties.

 

Onze oplossingen en diensten spitsen zich vooral toe op Commerce en Service, maar uiteraard kunnen wij u ook helpen met Sales, Marketing en Customer Data Management

 

 

SUPERP helpt organisaties

Helpen bij het creëren van loyale klanten door de menselijke maat terug te brengen in een digitale geïntegreerde wereld door het leveren van simpele omni-channel oplossingen.

 

Wij willen bedrijven in staat stellen beter en makkelijker te functioneren met zinvolle innovatieve diensten en oplossingen ter ondersteuning van hun bedrijfsprocessen.

 

Middels de oplossingen en diensten die wij in huis hebben, helpen wij u uw nieuwe vereisten strategie te ondersteunen. Dit is noodzakelijk om snel en succesvol een Customer Experience strategie toe te passen. Meer weten hoe we u daarmee kunnen helpen?  Neem contact met ons op.

 

Top