Door iamSUPERP

Boy de Wit – Superb in test automation

Boy de Wit

Superb in Test Automation

14 Maanden SUPERP'er

 

Kan je vertellen hoe je in de test wereld terecht bent gekomen?

“Ik ben na mijn studie Communicatie en Multimedia Design als junior consultant bij een grote consulting organisatie gestart. Direct na de start begon ik aan een maand vol training en opleiding in het buitenland, hierna heb ik nog een maand interne trainingen in Nederland zelf gevolgd. Een heel mooie start van mijn carrière waar ik in korte tijd veel heb geleerd. Ook het hechte groepsgevoel dat ik samen met mijn mede starters had was heel gaaf.”

 

En toen...?

“Na het afronden van mijn trainingen kon ik starten op mijn eerste opdracht, een test rol bij een groot Nederlands bedrijf. Ook hier was het team ontzettend leuk, ik heb hier heel veel geleerd op het gebied van testen in een agile werkomgeving.”

 

Toch heb je besloten om na ruim 1,5 jaar van werkgever te veranderen en naar SUPERP over te stappen. Waarom stond je open voor een overstap?

“Ik merkte dat het groepsgevoel van het begin langzaam verdween. Mijn connectie met mijn werkgever werd steeds minder. Waar ik in het begin van mijn opdracht nog regelmatig contact had met mijn manager werd dit, ook door het steeds groter worden van de unit, steeds minder. Ik voelde me meer een “personeelsnummer” dan een medewerker van vlees en bloed. Na verloop van tijd had ik meer affiniteit met mijn klant dan met mijn werkgever.”

 

Hoe kwam je bij SUPERP terecht?

“Ik kreeg via Linkedin een berichtje van Jan Paul dat meteen opviel vanwege de relaxte en persoonlijke toon. Hij had zich duidelijk in mijn profiel verdiept, want het was geen standaard bericht. Ik ben een paar dagen later een kop koffie met Jan (Teamleider Testing & Quality van SUPERP) gaan drinken en voelde gelijk dat dit een bedrijf is, dat anders acteerde dan ik gewend was. Ik heb ook nog met een aantal mensen uit het T&Q team van SUPERP gesproken, ook deze gesprekken gaven me het gevoel dat het een open, platte en vooral menselijke club is.”

 

Hoe lang duurde het voordat je een knoop had doorgehakt?

“Uiteindelijk niet zo lang, maar ik vond het belangrijk mijn opdracht bij mijn leuke klant af te kunnen maken. Ik heb een contract getekend om over 6 maanden in dienst te komen, die ruimte werd me direct geboden. Ik ben na deze periode zelfs nog langer bij deze klant gebleven, dit is prima opgelost tussen mijn oude werkgever en SUPERP.”

Er is bij SUPERP nog oprechte aandacht voor de medewerkers, dat zit diep in het DNA van de organisatie. Dit merk in alles, van de vrijheid die ik heb om mijn eigen loopbaan binnen SUPERP vorm te mogen geven tot aan het feit dat ze weten hoe mijn vriendin heet en wanneer ze jarig is (sterker nog, ze kreeg van SUPERP een prachtig cadeau op haar verjaardag).

En nu, na ruim een jaar…? Wat is je gevoel?

“Ik heb geen seconde spijt gehad van mijn overstap. Ik werk in een team met 30 zowel jonge, als ook zeer ervaren collega’s waar ik veel van kan leren. Het klantenportfolio is top, er zijn meer dan genoeg uitdagende klussen waar ik veel kan bijdragen én kan leren.


Maar waar ik nog het meest tevreden over ben is het gevoel dat ik zélf aan het stuur van mijn loopbaan zit. Ik mag, in overleg met SUPERP natuurlijk, zelf bepalen welke trainingen ik wil volgen en welke kant ik me op wil ontwikkelen. Bij mijn vorige werkgever werden trainingen intern door collega’s zelf gegeven. De trainingen die ik bij SUPERP krijg worden gegeven door specialistische externe partijen, dit voelt professioneler en leerzamer. Er wordt niet alleen aandacht geschonken aan harde vakinhoudelijk kennisontwikkeling, SUPERP vindt het ook belangrijk onderwerpen als persoonlijk leiderschap en vitaliteit voor al haar medewerkers op de (trainings)agenda te zetten.

 

Er is bij SUPERP nog oprechte aandacht voor de medewerkers, dat zit diep in het DNA van de organisatie. Dit merk in alles, van de vrijheid die ik heb om mijn eigen loopbaan binnen SUPERP vorm te mogen geven tot aan het feit dat ze weten hoe mijn vriendin heet en wanneer ze jarig is (sterker nog, ze kreeg van SUPERP een prachtig cadeau op haar verjaardag).


Ook op het gebied van arbeidsvoorwaarden is SUPERP een hele mooie en transparante werkgever: naast een mooi pakket aan standaard voorwaarden als basis salaris, auto, pensioen en verzekeringen heb ik door de “WinstDelingRegeling” ook financieel een grote stap kunnen zetten. En laten we eerlijk zijn: dat is helemaal niet vervelend, toch…?”

 

Dus, samenvattend...

“Samenvattend ben ik van een grote organisatie overgestapt naar een kleinere specialistische organisatie en zit ik nu zelf aan het stuur van mijn loopbaan, ik heb inhoudelijk uitdagend werk, ik werk bij een club van ‘vakidioten’ met veel persoonlijke aandacht en een sociaal hart en ik ben er ook nog eens financieel fors op vooruit gegaan! Ik heb er dan ook geen seconde spijt van dat ik de switch heb gemaakt en ben heel blij SUPERP’er te zijn.

 

Ik heb geen seconde spijt en ben heel blij SUPERP’er te zijn.”

Top