Door SUPERP

SUPERP implementeert SAP CRM succesvol bij T-Mobile Zakelijk

Begin juli 2015 heeft SUPERP een vernieuwde IT-oplossing, grotendeel SAP CRM, succesvol geïmplementeerd bij T-Mobile Zakelijk. De nieuwe oplossing zorgt voor een automatische verwerking van bestellingen en leveringen voor de zakelijke markt. Op deze manier kan T-Mobile een nog hogere klanttevredenheid realiseren.


SUPERP wordt gevraagd aan te haken bij het project


Op het moment dat SUPERP aanhaakte bij het project AFEF (Automated Front End Fulfilment) had T-Systems, de preferred partner van T-Mobile voor onder andere de analyse en bouw van SAP- oplossingen, al een voorstel gedaan voor de implementatie van het project. Een oplossing die voor ongeveer 90% binnen het SAP-landschap gerealiseerd zou worden.


SUPERP voert validatie uit op voorgestelde oplossing


Toch had T-Mobile behoefte aan een duidelijker en beter beeld van de door T-Systems voorgestelde oplossing. Op basis van referenties uit de markt heeft T-Mobile SUPERP vervolgens uitgenodigd om een assessment uit te voeren. Men wilde graag een validatie op het gebruik van standaard SAP, de voorgestelde implementatieaanpak en de gekozen technieken voor die delen waar maatwerk was voorgesteld.


Tijdens het assessment heeft SUPERP de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • reviewen van de door T-Systems voorgestelde designs
  • afzetten van de voorgestelde designs tegen de use cases en requirements vanuit T-Mobile
  • evalueren van de voorgestelde technieken voor realisatie van maatwerk in SAP CRMbeoordelen van de voorgestelde tijdsinschatting om het hele project uit te voeren

Belangrijke rol voor SUPERP


De uitkomsten van het assessment en de aanbevelingen van SUPERP waren voor T-Mobile aanleiding om verder te gaan en SUPERP een QA- (Quality Assurance) en Business Consultancy-rol toe te bedelen in het AFEF-project. “Wij zijn verheugd dat wij deze rol hebben gekregen”, aldus Anjo Wolven, Sales Director bij SUPERP.  “Dankzij deze rol binnen het project hebben we belangrijke wijzigingen door kunnen voeren in de gekozen oplossingsrichting binnen SAP CRM. Hierdoor sluit de totaaloplossing veel beter aan bij de wensen van T-Mobile, is de oplossing beter beheersbaar én robuuster geworden. Wij zijn dan ook enorm trots op het bereikte resultaat, waarmee we T-Mobile feliciteren!”

Top